INTEGRACJA SENSORYCZNA W PRAKTYCE

Praktyczne czasopismo dla terapeutów SI, które dostarcza autorskich narzędzi oraz sprawdzonych metod do prowadzenia skutecznej terapii SI.
SI

Doniesienia o najnowszych wynikach badań, danych oraz analizach przeprowadzonych terapii z kraju i ze świata, dotyczących m.in. standaryzacji testów SI, zaburzeń ASD czy efektów treningów słuchowych.

Wskazówki w jaki sposób budować relacje terapeutyczne, które stanowią punkt wyjścia w każdej terapii – co sprawdzi się u dziecka z ASD, co u podopiecznego z zespołem Downa, a co w pracy z nastolatkami i dorosłymi z zaburzeniami rozwoju?

Analizy przypadków prowadzonych krok po kroku – od wskazania zauważonych trudności podopiecznego, przez wywiad, proces diagnostyczny, aż po wyciągnięcie wniosków z diagnozy, określenie planu działania i ewaluację podjętych działań.

Autorskie Indywidualne Programy Terapeutyczne, kwestionariusze obserwacyjne, ćwiczenia, scenariusze, arkusze ewaluacyjne, gotowe wywiady z rodzicami, diety sensoryczne.

Omówienie metod i działań terapeutycznych, które warto zastosować w pracy z podopiecznym z zaburzeniami SI, bazujących na metodach stosowanych w gabinetach fizjoterapeutycznych, logopedycznych czy arteterapeutycznych.

6 numerów w roku

64 strony

VIDEOTEKA TERAPEUTY ze specjalistą podczas której skonsultujesz swoje wątpliwości

W każdym numerze:

 

DIAGNOZA I OCENA FUNKCJONALNA

Jak prowadzić diagnozę w gabinecie terapeuty Si – pod jakim kątem oceniać wzorce ruchowe, kompetencje komunikacyjne oraz funkcje poznawcze i wykonawcze?

METODY WSPIERAJĄCE TERAPIĘ SI

Jak zbudować zaangażowanie społeczne pacjenta z wykorzystaniem gimnastyki neuronalnej i technik manualnych.

ANALIZA PRZYPADKÓW Z GABINETU

Jak radzić sobie z trudnymi przypadkami pacjentów i dobrać odpowiednie postępowanie terapeutyczne, jak włączać do współpracy rodziców i innych specjalistów.

INDYWIDUALNE METODY PROWADZENIA TERAPII

W jaki sposób dobrać metody prowadzenia terapii SI w pracy z różnymi zaburzeniami współistniejącymi, aby przynosiły jak najlepsze efekty?

SPOSOBY REGULACJI EMOCJI I WYCISZANIA TRUDNYCH ZACHOWAŃ

Jak wykorzystać techniki oddechowe, relaksacyjne oraz mindfulness w regulacji emocji i terapii trudnych zachowań?

BILANS MOŻLIWOŚCI ROZWOJOWYCH PACJENTA

Pod jakim kątem analizować stopień rozwoju dziecka oraz możliwości pacjenta, aby móc dobrać do niego odpowiednie ćwiczenia?

Stałe rubryki:

NOWOŚCI TERAPEUTYCZNEPrzybliżenie metod prowadzenia terapii, wyniki badań ekspertów, przedruki z branżowej prasy specjalistycznej, opisanie dobrych praktyk, które mogą stać się inspiracją do pracy.

PUŁAPKI DIAGNOSTYCZNENa przypadkach dzieci i dorosłych z zaburzeniami psychoruchowymi, NI, ASD, chorobami o podłożu neurologicznym, pokażemy co przede wszystkim należy wziąć pod uwagę w procesie diagnostycznym, jak unikać błędów i jak nie wpaść w pułapki diagnostyczne.

METODY TERAPIINowe oraz sprawdzone metody prowadzenia terapii podzielone według zmysłów, m.in. metody stymulacji, hamowania oraz różnicowania: wzrokowego, słuchowego, dotykowego, ruchowego, proprioceptywnego.

WSPÓŁPRACA INTERDYSCYPLINARNAZaprezentujemy spojrzenie na wybrane problemy i zaburzenia dzieci okiem m.in. neurologa, psychologa, psychiatry, fizjoterapeuty, neurologopedy, pediatry czy pedagoga specjalnego.

MAŁE DZIECKO Z ZABURZENIAMI SIOmówimy rozwój małego dziecka, wskażemy co jest normą, a co wymaga działań terapeutycznych. Pokażemy, że wsparcie niemowlaków i dzieci poniżej 3 r.ż jest jak najbardziej możliwe, pomimo trudności diagnostycznych i większych wyzwań terapeutycznych.

Z GABINETU SPECJALISTYCase studies niszowych i ciekawych przypadków dzieci i dorosłych z zaburzeniami SI, omówienie procesu diagnostyczno-terapeutycznego oraz osiągniętych sukcesów.

WARSZTAT TERAPEUTYBank pomysłów na prowadzenie zajęć z oryginalnymi, autorskimi scenariuszami wraz z kartami pracy oraz praktyczne wskazówki i zalecenia specjalistów.

TOOLBOX TERAPEUTYCZNYIndywidualne Programy Terapeutyczne, kwestionariusze obserwacyjne, ćwiczenia, scenariusze, arkusze ewaluacyjne, gotowe wywiady z rodzicami, diety sensoryczne.

Czytelnicy pytają…Zamierzamy poruszać w niej problemy z jakimi rodzice i nauczyciele zwracają się do nas, do terapeutów SI. Po otrzymaniu diagnozy procesów przetwarzania sensorycznego proszą o dodatkowe zalecenia, sugestie i uwagi pod kątem wsparcia dziecka w codziennym funkcjonowaniu i ułatwieniu mu opanowania nowych umiejętności. Na łamach tej rubryki będziemy także omawiać specyfikę nietypowych zachowań dzieci z SPD (ang., sensory processing disorder, ) z punktu widzenia teorii integracji sensorycznej. A także proponować strategie terapeutyczne do zastosowania w gabinecie SI. Przybliżymy również istotę problemów i schorzeń współwystępujących z SPD. Nie zabraknie też nowości oraz ciekawych faktów dotyczących narządów zmysłów i zdolności percepcyjnych u dzieci.

Na pytania odpowiada:

Justyna Kapuścińska - Kozakiewicz

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Uniwersytetu Wrocławskiego. Z zawodu nauczyciel i pedagog, z zamiłowania i powołania terapeuta. Ukończyła studia z zakresu terapii pedagogicznej i terapii integracji sensorycznej oraz liczne szkolenia, m.in. terapię ręki. Właścicielka gabinetu terapeutycznego Zmysłek Centrum Rozwoju i Wsparcia Dziecka, w którym prowadzi również liczne szkolenia dot. dzieci i pracy z nimi. Pisze artykuły związane z pedagogiką, terapią pedagogiczną, nauczaniem i integracją sensoryczną.

Pytania prosimy kierować na adres e-mail: agata.klimaszewska@forum-media

Poznaj naszych autorów:

  • Author
    Magdalena Charbicka Oligofrenopedagog, terapeuta SI, wiceprezes i współzałożyciel „Fundacji z ASPIracjami” działającej na rzecz osób ze spektrum ASD
    • Czytaj więcej

      • Doktorantka w katedrze pedagogiki Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Od ponad 20 lat pracuje z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami ze spektrum autystycznego. Koordynatorka autorskich studiów podyplomowych w Akademii Humanistyczno- Ekonomicznej w Łodzi „Diagnoza, terapia i edukacja dzieci, młodzieży i dorosłych z autyzmem i zespołem Aspergera. Bierze udział w projektach walidacyjnych mających za zadanie wprowadzenie różnych narzędzi diagnostycznych pomocnych w pracy terapeuty min. ADOS-2, PEP-3, System Oceny Zachowań Adaptacyjnych ABAS-3. Jeste autorem książek „Dziecko z zespołem Aspergera” oraz „Integracja sensoryczna każdego dnia”. Na co dzień zajmuje się diagnozą i terapią osób z ASD.
  • Author
    Kamila Miszczyk Surdopedagog, logopeda, specjalista WWRD. Od 11 lat pracuje z dziećmi jako nauczyciel i terapeuta
    • Czytaj więcej

      • Posiada doświadczenie w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Nieustannie podnosi swoje kwalifikacje poprzez czytanie literatury fachowej i szkolenia. Na zajęciach nie znosi nudy! Zawsze stara się wprowadzić interesujące zadania w formie zabawy.
  • Author
    Justyna Kapuścińska – Kozakiewicz Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Uniwersytetu Wrocławskiego. Z zawodu nauczyciel i pedagog, z zamiłowania i powołania terapeuta
    • Czytaj więcej

      • Ukończyła studia z zakresu terapii pedagogicznej i terapii integracji sensorycznej oraz liczne szkolenia, m.in. terapię ręki. Właścicielka gabinetu terapeutycznego Zmysłek Centrum Rozwoju i Wsparcia Dziecka, w którym prowadzi również liczne szkolenia dot. dzieci i pracy z nimi. Pisze artykuły związane z pedagogiką, terapią pedagogiczną, nauczaniem i integracją sensoryczną.
  • Author
    Karolina Michalak Psycholog, oligofrenopedagog, certyfikowany trener umiejętności społecznych, w trakcie 4-letnich studiów podyplomowych z zakresu psychoterapii poznawczo-behawioralnej w Warszawie
    • Czytaj więcej

      • Swoje doświadczenie zdobywała w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, na oddziale psychiatrycznym w szpitalu im. J. Babińskiego w Łodzi, a także placówkach edukacyjnych i przedszkolach specjalistycznych dla dzieci ze spektrum autyzmu. Posiada uprawnienia diagnostyczne do przeprowadzania badań poziomu inteligencji i procesów poznawczych Skalą Inteligencji Stanford-Binet 5. Jest również przeszkolona w badaniu narzędziem VB-MAPP oraz w pracy nad rozwijaniem komunikacji funkcjonalnej u dzieci z deficytami mowy opartej na systemie komunikacji PECS. Zawodowo związana z Fundacją z ASPI-racjami w Łodzi, gdzie obecnie pracuje na stanowisku psychologa w Poradni dla Dzieci i Młodzieży, która działa w ramach tej placówki. Pracuje przede wszystkim w nurcie poznawczo-behawioralnym, łącząc jednak w swojej działalności inne podejścia, w zależności od potrzeb pacjenta
  • Author
    Marta Baj-Lieder Logopeda wczesnej interwencji, terapeuta SI, terapeuta karmienia, jedyny w Polsce terapeuta metody SOS Approach to Feeding
    • Czytaj więcej

      • Międzynarodowy instruktor Metody Butejki, terapeuta miofunkcjonalny (AOMT), terapeuta Empathy Dolls®, terapeuta ręki, instruktor masażu Shantala, doradca noszenia ClauWi®, autor książek „Barwy Świata”, „Kręć się, biegaj, baw się z nami. Zestaw kart do terapii integracji sensorycznej”, „Dzieciaki naśladują zwierzaki- zestaw kart do terapii integracji sensorycznej”, "Boję się owoców"; autor artykułów ukazujących się na ogólnopolskich portalach, jak również w Magazynie Together, Food Forum i Wychowanie w przedszkolu. Współautor książek. Autor szkoleń „Wybiórczość pokarmowa o podłożu sensoryczno-motorycznym”, "Awersje pokarmowe u dzieci", „Nadwrażliwość dotykowa w sferze orofacjalnej”, „Nadmierne ślinienie się-techniki terapeutyczne”. Współautor szkolenia „Karmienie małego dziecka w aspekcie logopedycznym” oraz "Trudności w karmieniu i jedzeniu.
  • Author
    Kinga Stolarska Psycholog, terepautka Integracji Sensorycznej, terapeutka Integracji Bilateralnej, absolwentka Studium Porozumienia Bez Przemocy (NVC)
    • Czytaj więcej

      • Z wykształcenia jestem psychologiem - z zamiłowania terapeutką Integracji Sensorycznej. Terapią oraz diagnozą procesów przetwarzania sensorycznego zajmuje się od 2013 roku, nieustannie zdobywając doświadczenie na sali terapeutycznej oraz uzupełniając swoją wiedzę na licznych kursach i szkoleniach. Aktualnie poza działalnością diagnostyczną w ramach Pracowni Kontakt, prowadzę terapię w Niepublicznej Poradni Wspomagania Rozwoju “Po Drodze” w Gdańsku. Prywatnie jestem mamą trójki dzieci, właścicielką owczarka australijskiego, fanką jogi, spacerów po lesie i dobrej książki.
  • Author
    Bożenna Odowska-Szlachcic Oligofreno i tyflo pedagożka, logopedka zaburzeń rozwojowych i neurorozwojowych, logopedka medialna, terapeutka integracji sensorycznej, oraz funkcji wzrokowych
    • Czytaj więcej

      • Prowadziła praktyki dla słuchaczy Pomagisterskiego Studium Logopedycznego UW. Autorka pierwszej polskiej książki dotyczącej integracji sensorycznej a także wielu innych publikacji z zakresu SI a także wpływu zaburzeń sensorycznych na rozwój mowy i jej zaburzenia. Prowadzi szkolenia trzeciego stopnia dla terapeutów SI. Prelegentka na branżowych konferencjach i sympozjach. W 2016 roku redaktorka naczelna Kwartalnika Integracja Sensoryczna Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej. W 2017 roku redaktorka prowadząca Forum Logopedy poświęconego w całości integracji sensorycznej. Od 2024 r rozpoczęła współpracę z redakcją dwumiesięcznika Integracja Sensoryczna w Praktyce.

RADA PROGRAMOWA

  • Author
    Krystyna Jacków-Sowa Terapeuta Integracji Sensorycznej i Bilateralnej
    • Czytaj więcej

      • Fizjoterapeuta, pedagog, wykładowca akademicki, Ekspert Promocji Zdrowia i Edukacji Zdrowotnej, Dyrektor Ośrodka Terapii i Wspierania Rozwoju Balans w Poznaniu.
  • Author
    Agnieszka Lemańska Pedagog specjalny, logopeda, terapeuta integracji sensorycznej
    • Czytaj więcej

      • Właściciel i założyciel Centrum Twórczego Rozwoju Dziecka „Kleks”; współpracuje z Warszawskimi uczelniami, prowadząc zajęcia dydaktyczne dla studentów m.in. na APS, SWPS, UKSW.
SI

W najnowszym wydaniu:

 

WARSZTAT TERAPEUTY

Wykorzystanie kontaktu z naturą i zwierzętami w terapii osób w spektrum autyzmu
Sara Piotrowska
Wizualizacje jako skuteczne narzędzie do ćwiczenia umiejętności społecznych dzieci z ASD
Anna Krawczyk
Niska motywacja dziecka w spektrum - skuteczne sposoby na wzmacnianie w terapii
Emilia Wojewódzka
Logorytmika w terapii dzieci. Praktyczne zastosowania dla terapeutów integracji sensorycznej
Kamila Miszczyk-Walczak
 

Z GABINETU SPECJALISTY

Zaburzenia przetwarzania słuchowego u dzieci
Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz
Integracja sensoryczna a rola palpacji w diagnozie i terapii dzieci
Justyna Tempska
 

CIEKAWE FAKTY

Autoagresja osób z niepełnosprawnością intelektualną
Agnieszka Nowakowska
 

CZYTELNICY PYTAJĄ

Czytelnicy pytają
Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz
 

PUŁAPKI DIAGNOSTYCZNE

Trudności z wykonywaniem diagnoz przez terapeutów
Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz
 

SCENARIUSZ

Co zrobić, gdy czuję za dużo?
Barbara Olszewska , Magdalena Wydra
 

WARSZTAT TERAPEUTY

Wykorzystanie terapii integracji sensorycznej w pracy z dziećmi po doświadczeniu traumy
Kamila Urbaniak
Terapia integracji sensorycznej w pracy z osobami dorosłymi
Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz
Case study. Przypadek 33-letniej kobiety z nadreaktywnością sensoryczną
Ewelina Bagińska
 

Co wyróżnia nasze czasopismo?

 

POKAZUJEMY AUTORSKIE ROZWIĄZANIA

eksperci dzielą się wiedzą, jak prowadzić postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w konkretnych przypadkach zaburzeń SI na przykładach ze swojego gabinetu,

DOSTARCZAMY NARZĘDZI DO PRACY

w tym m.in. kwestionariusze wywiadu, arkusze obserwacyjne na zajęcia oraz w domu, arkusze ewaluacyjne, diety sensoryczne

ROZKŁADAMY STUDIA PRZYPADKÓW NA CZYNNIKI PIERWSZE

poznasz autorskie metody pracy z dziećmi i dorosłymi z ASD, MPD, zespołem Downa, ADHD, NI, zaburzeniami zachowania, dysleksją, dyspraksją, zaburzeniami mowy/wzroku/słuchu

PREZENTUJEMY SPRAWDZONE METODY WSPIERAJĄCE TERAPIĘ SI

gotowe wskazówki jak włączyć w terapię SI teorię poliwagalną, Bilateralną Integrację, komunikację alternatywną, Metodę Ruchu Rozwijającego, sensoplastykę, stymulację bazalną, terapię taktylną, czy metodę Dennisona

POMAGAMY INTERDYSCYPLINARNIE ROZWIĄZYWAĆ PROBLEMY

pokazujemy, jak efektywnie współpracować z innymi specjalistami – dzięki temu dowiecie się Państwo aktualnych innowacyjnych możliwościach wsparcia terapii

DAJEMY MOŻLIWOŚĆ ZADAWANIA PYTAŃ

możecie Państwo skonsultować swój przypadek z naszymi ekspertami za pomocą wiadomości e-mail

Mówią o nas

LIPIEC
2024

Author
Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Uniwersytetu Wrocławskiego. Z zawodu nauczyciel i pedagog, z zamiłowania i powołania terapeuta. Ukończyła studia z zakresu terapii pedagogicznej i terapii integracji sensorycznej oraz liczne szkolenia, m.in. terapię ręki. Właścicielka gabinetu terapeutycznego Zmysłek Centrum Rozwoju i Wsparcia Dziecka, w którym prowadzi również liczne szkolenia dot. dzieci i pracy z nimi. Pisze artykuły związane z pedagogiką, terapią pedagogiczną, nauczaniem i integracją sensoryczną.

Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz

Czytaj latem z rabatem aż 25% 

Kup prenumeratę BASIC, PREMIUM lub SUPERPREMIUM z rabatem 25%
Nie zwlekaj! Promocja aktywna jeszcze przez:

*Promocja nie dotyczy prenumeraty LIGHT.

Wybierz swoją prenumeratę

  ZŁ NETTO /   ZŁ BRUTTO

SUPERPREMIUM

  ZŁ NETTO*

  ZŁ BRUTTO*

  ZŁ NETTO*

  ZŁ BRUTTO*
Image
Otrzymujesz:
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań dwumiesięcznika
  • Nieograniczony – dostęp online do strony
  • Wygodne przedłużenie na kolejny rok – na czym polega?
  • GRATIS! 1 wydanie archiwalne poprzedzające bieżący numer
  • dostęp do videoteki terapeuty – certyfikowanych webinarów z różnych obszarów pracy terapeutycznej
  • dostęp do archiwum videoteki terapeuty
  ZŁ NETTO /   ZŁ BRUTTO

PREMIUM

  ZŁ NETTO*

  ZŁ BRUTTO*

  ZŁ NETTO*

  ZŁ BRUTTO*
Image
Otrzymujesz:
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań dwumiesięcznika
  • Nieograniczony – dostęp online do strony
  • Wygodne przedłużenie na kolejny rok – na czym polega?
  • GRATIS! 1 wydanie archiwalne poprzedzające bieżący numer
  ZŁ NETTO /   ZŁ BRUTTO

BASIC

  ZŁ NETTO

  ZŁ BRUTTO

  ZŁ NETTO

  ZŁ BRUTTO
Image
Otrzymujesz:
  • 6 elektronicznych wydań
    dwumiesięcznika
  • Nieograniczony – dostęp online do strony
  • Wygodne przedłużenie na kolejny rok – na czym polega?
  • GRATIS! 1 wydanie archiwalne poprzedzające bieżący numer
  ZŁ NETTO /   ZŁ BRUTTO

LIGHT

  ZŁ NETTO

  ZŁ BRUTTO
Image
Otrzymujesz:
  • 6 elektronicznych wydań
    dwumiesięcznika
  • Nieograniczony – dostęp online do strony
  • Wygodne przedłużenie na kolejny rok – na czym polega?
  • GRATIS! 1 wydanie archiwalne poprzedzające bieżący numer
Kup teraz zapłać później… lub w ratach - również dla firm!
Wybierz płatnośćPragmaGOw płatności PayU.

*Cena prenumeraty nie zawiera kosztów wysyłki. Koszty wysyłki zostaną obliczone po dodaniu produktu do koszyka. Opłata doliczona jednorazowo.
Jeśli chcesz zamówić prenumeratę z dostawą poza terytorium Polski, napisz na zagranica@forum-media.pl

Na czym polega wygodne przedłużenie?

Aktualność
Korzystaj z ciągłego dostępu do portalu czy wydania papierowego. Prenumerata odnawia się automatycznie każdego roku, bez konieczności dodatkowych formalności.

Automatyzacja
Dostosowujemy treści do Twoich potrzeb. Najnowsze wydania trafiają do Ciebie automatycznie, bez dodatkowych działań z Twojej strony.

Oszczędność czasu
Zapewniamy dostawę najnowszych treści dokładnie tam, gdzie ich potrzebujesz — w formie papierowej lub cyfrowej.

Z wygodnego przedłużenia możesz zrezygnować w każdej chwili. Więcej przeczytasz w regulaminie.