Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Data udostępnienia e-wydania: 18-09-2025
Wrzesień 2025
We wrześniowym wydaniu czasopisma Integracja Sensoryczna w Praktyce poruszamy temat powiązań dysleksji z zaburzeniami integracji sensorycznej u dzieci. Dysleksja to nie tylko trudności w czytaniu i pisaniu – często idzie w parze z zaburzeniami integracji sensorycznej, które wpływają na koordynację ruchową, orientację w przestrzeni i koncentrację. Dzieci z dysleksją mogą mieć opóźniony rozwój mowy, problemy z rytmem, trudności w planowaniu ruchu i koordynacji wzrokowo-ruchowej. Te wyzwania nie tylko utrudniają naukę, ale mogą też obniżać pewność siebie i motywację do działania.Odpowiednio dobrane ćwiczenia ruchowe i sensoryczne mogą znacząco wspierać rozwój dziecka, poprawić pamięć, motywację do nauki i samopoczucie w szkole. Jakie sygnały w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym mogą wskazywać na ryzyko dysleksji? Jakie ćwiczenia sensoryczne najlepiej wspierają naukę czytania i pisania? Dlaczego połączenie terapii pedagogicznej z integracją sensoryczną daje najlepsze efekty? Zapraszamy do lektury!
- Redakcja
- 18 września 2025
- Justyna Tempska
- 18 września 2025